لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
پنج شنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 10:54:40
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 17:55:07
مدیر سیستم
6931
0
0

هزینه ای گزاف اما مزایای سود مند از اجرای IFRS 17 برای شرکتهای بیمه در ایران در راه است

هزینه ای گزاف اما مزایای سود مند از اجرای IFRS 17 برای شرکتهای بیمه در ایران در راه است

هزینه ای گزاف اما مزایای سود مند از اجرای IFRS 17 برای شرکتهای بیمه در ایران در راه است

 این انتظار وجود دارد که IFRS 17 هزینه های گزافی را برای شرکتهای بیمه جاری سازد چرا که بسیاری از شرکتهای بیمه برای جمع آوری اطلاعات جدید ، جذب و توسعه افراد با مهارت مناسب و از همه مهمتر تغییرسیستم مالی خود با مصائب زیادی روبرو هستند.

همچنین علاوه بر سه عامل فوق چالشهایی نیز مثل هزینه آموزش کارکنان ، به روز رسانی رویه های داخلی و برقراری ارتباط در تغییر گزارش به سهامداران و از همه مهمتر زمان و تلاش مورد نیاز این برنامه هزینه های ناملموس قابل توجه ای را برای شرکتهای بیمه در بر می گیرد.

البته این هزینه برای شرکتهای مختلف متفاوت است و برآورد این هزینه نیز به علت نبود اطالاعات و روشهای مدون شده بردشواری آن می افزاید .علاوه بر آن استاندارد IFRS 17 بسته به موجودی شرکتها ، روشهای حسابداری بیمه و همچنین ساختار و اندازه شرکتهای بیمه ممکن است فرایندی متفاوت را برای هر شرکت رقم بزند که خود تفاوت در روش اندازه گیری هزینه ناشی از اجرای آن را نشان میدهد. لیکن نقطه مشترک هر سازمان برای آورد هزینه پیاده سازی این استاندارد ناشی از جمع آوری اطلاعاتی خواهد بود که بر مبنای این الگو باید انجام شود.

یکی دیگر از نکات اساسی که نشان می دهد چه راه سختی برای پیاده سازی الگوهای IFRS 17 در بازار ایران وجود دارد ، ساختار و دستور العملهایی است که بر مبنای روشهای قدیم بیمه گری تدوین و ابلاغ شده و قبل از هر چیز بیمه مرکزی را برآن می سازد که با نگرش استانداردهای IFIRS بسیاری از این دستورالعملها و آیین نامه ها را بازبینی و حتی در بسیاری از موارد تصمیمات و ابلاغیه های جدیدی تدوین و جاری سازد.

از این جمله بطور مثال تفاوت در نگرش استاندارد 28 حسابداری و الزامات استاندارد IFRS را می توان اشاره کرد که به طور خاص گره های کوری را در نحوه ثبت اطلاعات نسبت به روش جدید در خود دارد. از این رو حداقل در این خصوص لزوم تشکیل کمیته تخصصی تدوین مقررات جدید حسابداری پیش از عمل به IFRS ضروری می نمایاند که تاثیرات ، محدودیتها و الزامات لازم را که منجر به خلل در پیاده سازی IFRS دارد را شناسایی در دستورالعملهای جدید بگنجاند.

هزینه ای گزاف اما مزایای سود مند از اجرای IFRS 17 برای شرکتهای بیمه در ایران در راه است

برخی از این تفاوتهای حسابداری 28 و IFRS علاوه بر تفکیک رشته ها محاسبات ، مربوط به ذخایر و معوقات و علل الخصوص رویه های شناسایی درآمدها و هزینه ها می باشد. بیان اینکه هر دو مدل به صورت موازی به انجام رسد تا IFRS به صورت جامع جایگزین گردد از لحاظ تئوری شاید ممکن باشد اما از لحاظ عملیاتی یکی از هزینه های غیر قابل توجیهی است که به شرکتهای بیمه در زمان انتقال تحمیل میشود.

یک نکته بسیار جالبی هم که تا کنون در بسیاری از اظهار نظرات مقامات و مسئولین و کارشناسان مختلف صنعت بیمه از جمله نگرش حقیر نیز دیده می شود عدم آشنایی با الزاماتی است که این استاندارد با استفاده از IFRS های پیشین خود برای شرکتهای بیمه ایجاد می کند. به طور مثال در یک مطالعه موجزی که به انجام رسید وابستگی IFRS 17 به برخی از استاندارهای پیشین مانند IFRS 9 که ارزش منصفانه را برای پیاده سازی الزامی می نماید و یا استانداردهایی که به تفکیک حسابها از جمله اوراق قرضه و سهامداری سایر شرکتها ، اجاره و یا تملیک دارایی ها می پردازد یا IFRS 12 که افشاگری را مورد توجه خاص خود قرار می دهد و هزاران نکته ای که هنوز شناسایی نشده و نگرش درستی در خصوص آن وجود ندارد یک مسیر ناهموار و بلکه ناممکن را با بهایی که مشخص نیست این توانایی یا تمایل در بین شرکتهای بیمه وجود داشته باشد به نمایش می گذارد .

اما این استاندارد می تواند مزایای زیادی را برای شرکتهای بیمه ایجاد نماید. پیشرفتهایی که در نحوه حسابداری توسط IFRS 17 ایجاد شده است به نیازهای یک شرکت برای اندازه گیری قراردادها و رشته های بیمه و آنچه به عنوان مدیریت ریسک یک شرکت شناخته می شود کمک شایانی می کند و از طرف دیگر این استاندارد با زمان بندی یک جریان نقد مورد نیاز برای پوشش خسارتها و ریسکهای آتی در قراردادهای مختلف بیمه ای جریان مناسبی از وجوه انتقالی به دارایی های بلند مدت و قابل سرمایه گذاری را در اختیار تصمیم گیرندگان در زمان و و شرایط مناسب قرار می دهد.

یا یکی دیگر از این مزایا امکان دسترسی سرمایه گذاران و تحلیل گران بازار برای شناسایی وضعیت صحیح از شرایط اقتصادی سازمان از یک طرف و از بین رفتن اثرات رویه های مختلفی که پیش از این مورد استفاده قرار می گرفته است می باشد همچنین تفکیکی واقعی از سود عملیاتی و غیر عملیاتی در عملکرد قراردادهای مختلف بیمه ای ( رشته ها ) را بوجود می آورد که استفاده از آنها بهبود عملکرد شرکت بیمه را شامل می شود.

البته الگوی مناسبی نیز برای ورود به بحث IFRS 17 وجود ندارد و لزوم مطالعات زیادی را برای فعالیت در این زمینه برای شرکتهای بیمه ایجاب می کند اما آنچه در بررسی ها صورت گرفته است در کشورهای ایتالیا، المان ، چین ، کره، کانادا و فرانسه شرکتهای بیمه در پیاده سازی نظام IFRS الخصوص IFRS 4 اقدامات زیادی به انجام رسانده اند و نمونه های خوبی برای ارجاع شرکتهای بیمه داخلی جهت ورود به عرصه این استاندارد را در اختیار کمیته های مربوطه قرار می دهند. اما نتیجاتا به نظر پروژه ای سخت با توجه به ساختار فرهنگی سازمانهای ایرانی و مقاوتهای درونی آنها آغاز شده که بدیهی است هزینه های گزافی را برای شرکتهای بیمه به همراه خواهد داشت که در حال حاضر این هزینه های حسب توضیحات ارائه شده دقیق قابل شناسایی نیست .



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.