لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 09:20:39
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 09:23:28
مدیریت روابط عمومی
4334
0
0

سخنگوی بیمه مرکزی ازتغییرات آیین‌نامه۹۰ سخن گفت؛

رفتار بیمه مرکزی سختگیرانه‌تر می شود

آیین‌نامه شماره۹۰ صنعت بیمه یا همان آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه‌ای یکی از آیین‌نامه‌های چالشی صنعت بیمه است که نیازمند تغییرات بود و گفته می‌شود، در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفته است.

رفتار بیمه مرکزی سختگیرانه‌تر می شود

به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، این در حالی است که رئیس کل بیمه مرکزی و قائم‌مقام او در حاشیه همایش بیمه و توسعه امسال به صراحت از سختگیری بیمه مرکزی با مدیران متخلف خبر دادند. مجیدمشعلچی، قائم‌مقام و سخنگوی بیمه مرکزی ایران درپاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» مبنی براینکه «آیا درصنعت بیمه نمونه عینی مدیران متخلف که با سختگیری نهاد ناظر مواجه می‌شوند، وجود دارد؟» پاسخ داد: بله دو مورد از شرکت‌ها هستند که مورد بررسی قرار دارند.
مشعلچی با بیان اینکه مسیر تایید مدیران کلیدی صنعت بیمه تغییر می‌کند، افزود: در سال‌های قبل مدیران عامل طی یک مصاحبه‌ای از برنامه‌هایشان می‌گفتند و نهاد ناظر به این موضوع در حد همین گفت‌وگو بسنده می‌کرد؛ اما اینک بیمه مرکزی تصمیم دارد، دستورالعمل‌های اجرایی و شاخص‌‌هایی را که توسط معاونت طرح و توسعه تدوین شده است، به شورای عالی بیمه تقدیم کند و درآنجا تصویب شود.
سخنگوی بیمه مرکزی با یادآوری اینکه دراین تغییرات، افرادی که برای جایگزینی در شرکت‌های دیگر معرفی شده‌اند به چالش گرفته می‌شوند، اظهار کرد: عملکرد مدیران باید در شرکت‌های قبلی بررسی شود و اگر اعمال بی‌ثبات‌کننده یا اعمالی موجب انحراف از مسیر قابل قبول در کارنامه‌ باشد، برای اخذ تاییدیه درشرکت جدید بدون تردید با مشکل مواجه می‌شوند. مشعلچی تاکید کرد: البته برای تصویب و اجرای آیین‌نامه‌های جدید باید به نهاد ناظر زمان کافی داده شود. سخنگوی بیمه مرکزی ایران که پیش از این مدیرعامل یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی بود، درباره سختگیری‌های جدید نهاد ناظر یادآور شد: با حضور در بخش حاکمیت متوجه اهمیت سیاستگذاری‌ها برای ذی‌نفعان متعدد صنعت بیمه شدم که بسیار، کاری سخت و در عین حال کوچک‌ترین اشتباه در آن تبعات عجیب و حتی جبران‌ناپذیری را در کشور به دنبال خواهد داشت.
مشعلچی دلیل اخذ مجوزها از بیمه مرکزی را به نبود ساختار نظارتی مبتنی بر انفورماتیک دانست و به صراحت گفت: بیمه مرکزی همیشه نگران است؛ زیرا نمی‌تواند وقایع را دقیق و برخط رصد کند، نگران است اتفاقی رخ دهد. به عبارتی شرکت‌ها مدام برای هر فعالیتی باید از نهاد ناظر مجوز و تاییدیه اخد کنند. از او خواستیم مثالی را در این مورد ذکر کند؛ وی گفت: یکی از موارد نگران‌کننده، «آیین‌نامه‌۹۰» همان تایید مدیران ارشد و کلیدی شرکت‌های بیمه است. درآیین‌نامه ۹۰شرایط شانزده شغل اعم از شغل‌های کلیدی، مدیران ارشد و حتی مدیران عملیاتی، تعیین شده است و باید از بیمه مرکزی تاییدیه گرفته شود. سپس شغل‌ها عوض می‌شوند و دوباره باید تاییدیه گرفته شود.
مدام در حال تاییدیه ‌دادن و مصاحبه‌های طولانی‌مدت بودیم که اتفاقا این مصاحبه‌ها هم خیلی استاندارد مشخصی نداشتند. اولین اقدام این بود که در اصلاحیه آیین‌نامه، تایید نزدیک ۱۰پست سازمانی به خود شرکت‌ها تفویض شد. هیات‌مدیره و مدیرعامل می‌توانند موافقت کنند و در برخی موارد با گذراندن آموزش‌های خاص، دستشان برای تایید باز شد. قائم‌مقام بیمه‌مرکزی درخصوص انگیزه نهاد ناظر درخصوص تعیین سن اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل توضیح داد: در بحث سن مدیران، باید حداقل سن‌ها رعایت شود و اتفاقا در اصلاحیه آیین‌نامه حداقل سن‌ها دو سال پایین آورده شد. همچنین توجه داشته باشید، جوان نخبه دارای ظرفیت مدیریت را به خاطر دو یا سه سال سن و تجربه مدیریت که کم دارد، بیمه مرکزی قبول نمی‌کرد و در مصاحبه تایید نمی‌شد.
مشعلچی ادامه داد: حال در اصلاحات صورت‌گرفته سن تجربه از ۱۰سال به ۸سال کاهش داده شد؛ زیرا جوان‌گرایی یک‌شبه امکان‌پذیرنیست و تدریجی باید انجام شود تا هم تجربه پیشکسوت صنعت بیمه حفظ شود و هم جوان‌گرایی طی یک دوره در این صنعت رشد پیدا کند. وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها درانتخاب و تایید ۱۰عنوان شغلی مختار شدند، افزود: ۶مورد دیگرهمچنان با بیمه مرکزی است و البته هیات عامل و حتی شورای عالی بیمه تاکید دارد از این ۶مورد هم کاسته شود.
منبع: دنیای اقتصاد



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.