لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 09:04:56
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 14:25:16
مدیریت روابط عمومی
3911
0
0

انتقال تخفیفات بیمه به نفع خریدار است یا فروشنده؟

رایج ترین سوالات هم وطنان عزیز درخصوص انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیفات بیمه به نفع خریدار است یا فروشنده؟

این روزها یکی از رایج ترین سوالات درخصوص انتقال تخفیفات بیمه این است که این انتقال تخفیفات به نفع خریدار است یا فروشنده ؟

روابط عمومی بیمه حافظ در این یادداشت سعی بر این دارد تا برخی از رایج ترین سوالات هم وطنان عزیز را درخصوص انتقال تخفیفات بیمه پاسخ دهد.

اولین سوالی که در ذهن هم وطنان ایجاد می شود این است که این قانون به نفع خریدار است یا فروشنده ؟

 

انتقال تخفیفات بیمه به نفع خریدار است یا فروشنده؟

در راستای عدالت محوری قانون بیمه شخص ثالث یکی از مبانی عدالت محوری ماده 6 به عنوان انتقال تخفیفات هست. بحث این قانون به نفع خریدار و فروشنده نیست. نفع مالک است. یعنی کسی که تونسته با استفاده درست تخفیف عدم خسارت را به نحوه صحیح حفظ کند و این به نفع کسی هست که مالکی باشد خوش رفتار. رفتار در رانندگی و اجرای قانون و این مالک خوش رفتار توانسته این تخفیفات را برای خودش حفظ کند.

پس بحث فروشنده خریدار نیست بلکه بحث نفع مالک خوش رفتار در رانندگی می باشد که طبق ماده 6 توانسته تخفیف عدم خسارت را برای خودش حفظ کند و این دقیقا مصداق عدالت است.

در خصوص راننده محور بودن این طرح اجازه بدهید با اشاره به یک مثال توضیح بدهیم: فرض کنید پدری ماشینی سال ها خودرویی دارد و صحیح رانندگی می کند و راننده ای محتاط و خوش رفتار می باشد و فرزند این پدر خوش رفتار این احتیاط ها را انجام نمی دهد و درهنگام رانندگی آسیب و خسارت به خودرو پدر وارد می کند. آیا این پدری که این همه سال شرایط تخفیف بیمه را حفظ کرده با یک بار رانندگی بی احتیاط فرزند باید تمام این حسن رفتار های رانندگی از بین برود؟ آیا این منطقی است ؟

یکی از الگوهای راننده محور بودن همین حفظ تخفیفات عدم خسارت متعلق به مالک خودرو می باشد و نباید به واسطه یک بار استفاده نادرست از بین برود. درنتیجه این حسن سابقه باید برای هر دو به صورت جداگانه محفوظ بماند عین عدالت است.

 

اما آیا این طرح به زودی اجرایی خواهد شد؟

در خصوص انجام سریع این قانون، بیمه مرکزی از حداکثر توانایی خود در اجرای این قانون استفاده می کند و برای اجرای این طرح  فاصله زیادی با این قانون نمانده و درحال حاضر تنها به حرف اکتفا شده است و این بستر نیاز به همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر نیروانتظامی و اداره ثبت احوال در کنار بیمه مرکزی دارد.

 

اما آیا این طرح محدودیت هایی در خصوص انتقال دارد؟ آیا به هرفردی که بخواهیم می توانیم انتقال بدهیم؟

 ماده 6 یک قانون مادام العمر می باشد، یعنی این فرد تا زمانی که در قید حیات است می تواند از این قانون استفاده کند و حتی بعد از فوتش هم می تواند این تخفیفات را برای اولاد، فرزند و همسرش قابل استفاده باشد. ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 6 صراحتا محدودیت هایی لحاظ کرده، از جمله: انتقال این تخفیفات باید برای خود مالک باشد یا برای اولاد بلاواسطه.

نکته مهم دیگر این ماده این است که طبق بند " ت" ماده 8 این آیین نامه فقط در زمان تمدید می تواند قابل انتقال باشد و به نام خود فرد صادر شود.

 

انتقال تخفیفات شخص ثالث و تاثیر آن بر روی قیمت خودرو

این قانون جدید نیست و از سال 95 وجود داشته و آیین نامه اجرایی این تخفیفات از سال 97 اجرا  شده ولی بستر این مهم محیا نبوده است. حسن این قانون این است که دست دلالان را کوتاه می کند و و به عنوان مثال اگر خودرویی 8 ماه از زمان بیمه اش مانده بود، 500 هزارتومان گران تر به فروش می رفت ولی با این قانون دیگر چنین موضوعی وجود ندارد و قیمت خودروها با قیمت واقعی خود معامله خواهند شد زیرا که بیمه هرشخص صرفا برای خود مالک می باشد.

موضوع مهم دیگر این است که ، افرادی که خودرو صفر کیلومتر خریداری می کنند از همان درب کارخانه 5 درصد تخفیف دارد اما افرادی که به تازگی قصد خرید خودرو دارند، بدون تخفیف بیمه آن ها شروع خواهد شد.

اما مالکین بیش از یک خودرو تنها زمانی که گروه خودرویی مشابه باشد می توانند تخفیفات را انتقال بدهند. به فرض مثال شخصی که یک سواری پراید دارد، نمی تواند تخفیفات بیمه را به اتوبوس یا کامیون خود انتقال بدهد.

نکته دیگری که درمورد انتقال تخفیفات بیمه می باشد بدون هزینه بودن آن می باشد و شرکت های بیمه هیچگونه هزینه ای بابت این انتقال بیمه دریافت نخواهند کرد.

درصورتی که انتقال بیمه انجام نشود و فرد پیگیر انتقال بیمه خود نباشد یک تخلف محسوب می شود و باید الحاقیه زده شود و تخفیفات بیمه نامه ای که متعلق به مالک نمی باشد باید حذف گردد و برای مالک قبلی محفوظ بماند تا هر زمان که مالک قبلی درخواست نداده، این تخفیفات برای مالک قبلی محفوظ می ماند.



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.